Monumentendag in en rond het Rundveemuseum op 15 september

15 september 2024

11.9.2024

Monumentendag in en rond het Rundveemuseum op 15 september

Tijdens de landelijke Monumentendag doet het Rundveemuseum op zondag 15 september mee. Het museum is te bezoek en tussen 11.00 en 17.00 uur. We hebben twee ‘monumenten’. De zorgboerderij aan de weg heeft onderdelen die op de monumentenlijst staan en het museum heeft monumentale ‘superoude’ koeienrassen. Sommige rassen dateren van de 14e eeuw en zijn bijna nergens meer te zien. Het zijn dus eigenlijk koeien met monumentale waarde. Nergens meer te zien, maar wel in Aartswoud!

Het overkoepelende thema van deze Monumentendag is: routes, netwerken en verbindingen….

Ook vee werd vroeger om diverse redenen vervoerd. In bepaalde streken zelfs op platte schuiten om ze te verweiden. En verder met diverse in het oog springende vervoermiddelen. Kom kijken wat de vrijwilligers van het museum daarvan gemaakt hebben. De gemeente zorgt voor vervoer langs de verschillende deelnemende adressen. Wel in een hedendaags busje, maar toch fijn om zo in de gemeente rond te kijken. Toch?